niedziela, 19 sierpnia 2018

In black and white // Jak czarno na białym

Dear Readers,

it seems that half of the sewing blogosphere is occupied with making the #113 dress from the July issue of Burda magazine. No wonder; the dress has a 1960s-inspired, light and summery silhouette, it also gives many possibilities of fabric choice and mixing. I especially love the interesting neckline detail. I decided to sew it as a part of a private sew-along with the talented Wera (her version is beautiful and for now you've got to take my word for it ;) ).  I decided to sew it up in a boldly printed black and white cotton sateen, along with black piping (but only on seam lines I wanted to emphasize) and white cotton batiste bodice lining (put in by hand). I understitched the facings and for fastening I chose the lapped zipper (matching the thread colour with the black and white fabric pattern) plus a hook-and-eye. The dress is hemmed by hand and all the seam allowances are pinked. I made my usual adjustments (FBA, shortening of the back, overall elongating); aside from these I had no problem with the dress whatsoever. Without further ado, here it  is:


Drodzy Czytelnicy,

zdaje się, że połowa krawieckiej blogosfery zajęła się szyciem modelu 113 z lipcowej Burdy. Nic dziwnego; sukienka ma lekką, wakacyjną linię w stylu lat 60, daje też wiele możliwości doboru i mieszania materiałów. Najciekawszym detalem sukienki jest nietypowy dekolt.
Sukienka powstała jako część sew-along z Werą (jej wersja jest piękna, ale póki co musicie mi uwierzyć na słowo:) ). Sukienkę uszyłam z czarno-białej bawełnianej satyny w wyrazisty wzór. Dodałam też czarną wypustkę(ale jedynie na liniach szwów, które chciałam wyeksponować) a podszewkę górnej części sukienki wykonałam z białego batystu (została wszyta ręcznie). Zrobiłam understitch (polski odpowiednik?) na odszyciach, a na zapięcie wybrałam zamek pod zakładką (dopasowując kolory nici i wzór materiału) i haftkę. Sukienka jest podszyta ręcznie, a wszystkie zapasy szwów są przycięte w zygzak.
Wykonałam moje standardowe poprawki na wykroju (FBA, skrócenie linii pleców, wydłużenie sukienki); poza nimi nie miałam żadnych problemów z tym modelem. Więc bez zbędnej zwłoki, rvdzik prezentuje:












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz